bagatokvartirniy-budinok.jpg
Цю статтю ми вирішили написати з метою викриття недосконалості українського законодавства. Уся інформація, що міститься в статті відповідає дійсності та взята з реального практичного досвіду. Для того, щоб не лякати усіх власників квартир, ми попереджуємо що мова йтиме лише про багатоквартирні будинки одноповерхового типу. Проте, загальна інформація про зміни в законодавстві, стосовно багатоквартирних будинків буде корисною для усіх без винятку власників квартир.
Отже,за юридичною допомогою до нас звернулася власниця квартири у одноповерховому багатоквартирному будинку, що поділений на 4 квартири. Проблема склалася в тому, що земельна ділянка навколо цього будинку належить міській раді, тобто власником є територіальна громада міста. Проблем із земельною ділянкою не виникало б, якби міська рада одного дня не знесла вбиральню, як незаконну забудову, якою користувалися усі жителі будинку. Більше того, виникли проблеми у обслуговуванні цього будинку, адже будинок був побудований ще у 1917 році, має маленьку площу, не має опалення, водопостачання, водовідведення і газопостачання відсутнє. Фактично жителі будинку потребують невеликої площі навколо будинку для того, щоб розмістити вбиральню, поскладати дрова на зиму, та мати можливість хоча б іноді провести поточний ремонт будинку. Реалізувати усе це дуже складно на чужій земельній ділянці. А серед усіх власників квартир і жителів будинку саме ця громадянка виявилась найбільш активною і відповідальною, адже вирішувалась доля усього будинку.
Клієнтка розповіла, що квартира перейшла до неї у власність на підставі договору дарування квартири, яку подарувала їй мати. Мати ж отримала квартиру у спадок від свого чоловіка, який у 2003 році звертався до міської ради і рішенням сесії йому було виділено у власність земельну ділянку біля своєї квартири. Але, на жаль оформити право власності на землю він не встиг і це право втратили усі наступні власники квартири. Це сталося внаслідок внесення змін до Земельного кодексу України, який у ст. 42 прописав особливості отримання земельної ділянки власника багатоквартирних будинків.
З цим проханням клієнтка звернулася до міської ради і отримала відмову, мовляв земля під багатоквартирними будинками надається у власність чи оренду лише ОСББ (об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків), що вимагає створення юридичної особи і чималий клопіт та відповідальність. А враховуючи надприродну байдужість інших власників квартир будинку - цей варіант є нереальним.
Проаналізувавши чинне законодавство, судову практику ми вирішили піти іншим шляхом і через суд домагатися виділення квартири у окреме домоволодіння, що дозволить потім вільно звертатись до міської ради за отриманням земельної ділянки і перешкод цього разу не мало б бути. Узагальнивши судову практику ми вирішили, що у нашому випадку це абсолютно реально та ефективно. Для цього суду необхідні лише докази права власності на квартиру та висновок про технічну можливість виділу квартири в окреме домоволодіння. Галузевими інструкціями Міністерства будівництва визначено,що такий виділ можливий лише тоді,коли виділена частина буде ізольованою від інших, не матиме спільних проходів, комунікацій тощо. У нас же наявна квартира, що згідно цивільного законодавства є уже ізольованим приміщенням, придатним до житла, а враховуючи відсутність жодних спільних комунікацій - це взагалі подарунок для експерта. Згідно вищевказаних інструкцій такий висновок може дати БТІ або інша установа, що має відповідні ліцензії. Після звернення до місцевого БТІ нам дали позитивну відповідь і пообіцяли надати такий висновок. Згодом, дізнавшись про мету отримання земельної ділянки – на диво такі висновки перестали даватись БТІ. Хтозна, може це якась помилка чи співпадіння, але тим не менше...
З надією отримати земельну ділянку ми з клієнткою збирали документи до суду. Усі питання залишалися за часом. Але, як і у дорогих голлівудських комедіях свою роль зіграв випадок. Цим випадком стало прийняття Верховною Радою України Закону України «Про порядок управління багатоквартирними будинками». Цей закон мав би вступати в дію з 1 липня. Враховуючи час для отримання технічного висновку, часу розгляду судом позову – можливим затягуванням відповідачем (міською радою) ми дійшли висновку, що позов не розглянеться, а як і розглянеться - то безрезультатно,враховуючи новоприйняті зміни.
Що ж стало перешкодою для подання позову і що ж такого прописано у цьому законі?
Увага, це стосується усіх власників квартир.
Отже,найпершою новелою закону стала заборона поділу чи виділу квартири у окреме домоволодіння. Весь багатоквартирний будинок, за винятком квартир стає спільною сумісною власністю усіх власників квартир цього будинку. Таким чином вчинити будь-які дії щодо під’їзду, горища, земельної ділянки стало можливим за згодою усіх власників квартир. Крім того, управління будинком переходить у руки власників квартир. Відтепер багатоквартирним будинком може управляти ОСББ, загальні збори власників квартир і уповноважена особа, обрана цими ж зборами. Якщо протягом року не сформується хоча б якийсь із цих органів управління - міська влада матиме право ставити свого управляючого будинком, що буде приймати рішення від імені усіх власників квартир.
Таким чином ми опинилися в пастці закону - управляти будинком і землею, що навколо нього без згоди усіх власників квартир – нереально, а згоду на будь-що давати ніхто не хоче, всі пасивні.
Вирішення цього питання можливе лише на законодавчому рівні, таким чином клієнтка вирішила звернутись до депутата Верховної ради. Юристи депутата вивчили це питання і прийшли до аналогічного висновку безвихідності. Порекомендували лише вимагати у міської ради наводити лад на своїй земельній ділянці, але ж як це можливо зробити, коли Закон прописав, що земля під багатоквартирним будинком перебуває у спільній сумісній власності усіх власників квартир. А ініціювати зміни в законодавства для вирішення цієї проблеми депутат не вбачає за необхідне.
Залишається один вихід – звертатися до суду з позовом до усіх власників квартир з метою встановлення порядку користування земельною ділянкою. Прибудови відтепер робити незаконно, а з такими сусідами ще й нереально, отже доводиться пристосовувати свою маленьку квартиру для того, щоб хоч трохи мати натяк на нормальні житлові умови.
Нехай цей приклад стане для всіх тих, хто маючи у власності будинок, квартиру, земельну ділянку тощо і не оформлює право власності на них, уроком. Адже від змін до законодавства не застрахований ніхто, а право власності є, було і буде гарантією збереження Вашого майна.
1345292390_0_6ff54_5fcac39a_orig.png
Президент України підписав закон, яким внесено зміни до Закону України «Про судовий збір». Ці зміни передбачають збільшення ставок судового збору за подання заяв до суду. Крім того, законом визначено нове коло осіб, які звільняються від сплати збору.
Майже усі ставки судового збору, зокрема мінімальні, збільшено у два рази, таким чином звернутися до суду із простою заявою про розірвання шлюбу буде коштувати більше 500 гривень, і це при умові, якщо мінімальну заробітну плату не будуть збільшувати.
Крім того, з 1-го вересня 2015 року від сплати судового збору звільняються:
1) позивачі - у справах про стягнення заробітної плати та поновлення на роботі;
2) позивачі - у справах про відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я, а також смертю фізичної особи;
3) позивачі - у справах про стягнення аліментів;
4) позивачі - у справах щодо спорів, пов'язаних з виплатою компенсації, поверненням майна, або у справах щодо спорів, пов'язаних з відшкодуванням його вартості громадянам, реабілітованим відповідно до Закону України "Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні";
5) особи, які страждають на психічні розлади, та їх представники - у справах щодо спорів, пов'язаних з розглядом питань стосовно захисту прав і законних інтересів особи під час надання психіатричної допомоги;
6) позивачі - у справах про відшкодування матеріальних збитків, завданих внаслідок вчинення кримінального правопорушення;
7) громадяни, які у випадках, передбачених законодавством, звернулися із заявами до суду щодо захисту прав та інтересів інших осіб;
8 ) інваліди Великої Вітчизняної війни та сім'ї воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, і прирівняні до них у встановленому порядку особи;
9) інваліди I та II груп, законні представники дітей-інвалідів і недієздатних інвалідів;
10) позивачі - громадяни, віднесені до 1 та 2 категорій постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
11) виборці - у справах про уточнення списку виборців;
12) військовослужбовці, військовозобов'язані та резервісти, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори, - у справах, пов'язаних з виконанням військового обов'язку, а також під час виконання службових обов'язків;
13) учасники бойових дій, Герої України - у справах, пов'язаних з порушенням їхніх прав;
14) позивачі - у справах у порядку, визначеному статтею 12 Закону України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту";
15) фізичні особи (крім суб'єктів підприємницької діяльності) - кредитори, які звертаються з грошовими вимогами до боржника щодо виплати заборгованості із заробітної плати, зобов'язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров'ю громадян, виплати авторської винагороди та аліментів, - після оголошення про порушення справи про банкрутство, а також після повідомлення про визнання боржника банкрутом";
Таким чином, органи державної влади будуть змушені платити судовий збір за звернення до суду, а враховуючи невеликі кошториси цих установ, можна прийти до висновку, що звернутися до суду зможуть лише вищі органи влади. З одного боку це буде полегшенням для бізнесу, котрий потерпає від нескінченних позовів податкових органів, з іншого - це перешкода для захисту прав громадян, адже державні органи звертаються до суду не лише за захистом власних інтересів, а й для захисту громадян, яких цей орган представляє.
11_22.jpg
В час масового переходу суспільних відносин у площину дистанційності та оперативності, відносини, що утворюються у сфері звернення громадян до органів державної влади, підприємств, установ, організацій - це найперша сфера, що підлягає модернізації. Саме тому Парламент розглянув проект змін до Закону України «Про звернення громадян», внесений Президентом України і прийняв ці зміни на початку липня цього року.
Новоприйняті зміни дають можливість кожному громадянину направити звернення (скаргу, пропозицію, заяву) до органу, наділеному владними повноваженнями по електронній пошті, не використовуючи при цьому електронний цифровий підпис. Звернення, що направляється електронною поштою має такі ж вимоги, як і звичайне звернення (але без підпису автора). Відповідь на таке звернення можна отримувати у будь-який спосіб. Зміни визначають, що порядок розгляду таких електронних звернень повинні розробляти самі державні органи.
Крім того новинкою у Законі стало введення поняття електронної петиції. Під цим поняттям мається на увазі таке ж електронне звернення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, яке розміщується на офіційних сайтах цих органів державної влади і кожен громадянин, що бажає підтримати цю петицію залишає на офіційному сайті свої дані (у тому числі адресу електронної пошти) і, таким чином підписується під петицією.
Варто звернути увагу на те, що петиція буде розглянута і надана на неї відповідь за умови, коли під нею підпишуться не менше 25 000 чоловік протягом 3 місяців.
Сподіваємось, що державні органи розроблять ефективні порядки розгляду електронних звернень, адже з одного боку - це спрощує громадянам процес звернення до держави, а з іншого відсутність обов’язковості підпису під електронним зверненням дає можливість зловживати цим, і підписуючись під чужим іменем можна відправити безліч звернень. А це перетворить роботу державних органів на безкінечну процедуру відписок на звернення, а часу для здійснення власних повноважень не залишиться.
Новоприйняті зміни набудуть чинності після 3 місяців з дня опублікування.
elektroenerg_ya.jpg
Сьогодні надзвичайно актуальною є проблема підвищення тарифів за комунальні послуги, у тому числі і за електроенергію. Останні зимові місяці показали, що за здорожченням газу населення переходить на електричне опалення, що змушує споживати електроенергії більше, та і виходить це трохи дешевше, ніж опалювати газом. Але підвищення тарифів на електроенергію, на жаль, не означає підвищення якості її постачання.
Виникає питання, якщо збільшується вартість послуги, то чи має право споживач на покращення якості цієї послуги? - Безперечно!!! На сьогоднішній день не є дивним спостерігати, як ввечері електрична лампочка мигає, як на дискотеці, а побутові прилади не можуть нормально функціонувати без додаткового встановлення стабілізатора напруги. За що ж платимо?
Національна комісія з питань регулювання електроенергетики України у своєму листі № 3087/15 / 61-15 нагадала споживачам, якщо електроенергія, що постачається не відповідає якості, або параметрам, що встановлені у договорі з вини постачальника, то сам постачальник несе відповідальність перед споживачем і повинен сплатити йому штраф у розмірі 25% вартості такої електроенергії.
Але ж як стягнути з енергопостачальної компанії штраф на користь простого споживача?
Для початку варто детально вивчити умови договору про енергопостачання, там повинні бути чітко вказані показники чи параметри якості електроенергії, що постачається. Наприклад: параметри постачальної електроенергії становлять - 220 вольт, 4 ампери (я не електрик - навожу приблизні показники). Отже, під час припинення постачання електроенергії з вини постачальника, або постачання її з перебоями - це порушення умов договору і його потрібно ОБОВ’ЯЗКОВО зафіксувати!
Для фіксації порушення умов постачання електричної енергії необхідно викликати представника енергопостачальник і скласти двосторонній акт, про те, що електроенергія постачається за межами параметрів, встановлених у договорі. Погодьтесь, поки представник компанії приїде (якщо взагалі приїде), то електроенергія може постачатись нормально, або відновитись, якщо вимикалось постачання. Отже, викликати представника не дуже результативно, але що ж робити, коли порушення явні, а представник не їде? - Озбройтесь відеокамерою чи будь-яким пристроєм, що здатен знімати відео чи фото. Але це тільки при умові, якщо Ваш лічильник чи стабілізатор показує у режимі реального часу рівень напруги чи потужності електроенергії в мережі. Для цього можна викликати спеціаліста, який спеціальним сертифікованим приладом здійснить вимір та фіксацію цих перепадів. Вартість виклику такого спеціаліста суд покладе на постачальника електроенергії, якщо виноситиме позитивне для Вас рішення.
Якщо ж все таки, наслідки перепадів чи постачання електроенергії з перебоями дали про себе знати (а це може вилитись у псування побутової техніки, виводу її зі строю), то докази постачання неякісної електроенергії (акти, відео докази) стануть Вам у пригоді. У нашій практиці був випадок, коли споживач часто помічав, що електроенергія постачається з перепадами.
Один із таких випадків він зафіксував на телефон, на лічильнику електроенергії протягом 5 хвилин напруга у мережі змінювалась від 110 до 370 Вольт. Внаслідок цього у нього зіпсувався холодильник, телевізор, музичний центр та мікрохвильова піч. Ми залучили спеціаліста, який надав висновок, що ці прилади вийшли зі строю внаслідок перепаду напруги. З цими доказами ми звернулися до суду з позовом про відшкодування збитків, завданих неякісним постачанням електроенергії та відшкодуванням моральної шкоди. Енергопостачальна компанія довго затягувала процес, надаючи клопотання про проведення всіляких експертиз. У результаті ми домоглися відшкодування 13 000 грн. та 5 000 грн. моральної шкоди.
Варто звернути увагу на те, що, якщо прилади були зіпсовані, то для відшкодування їх вартості необхідно мати технічну документацію на ці прилади, а також встановити вартість цих приладів на момент псування. У споживача не було документів на холодильник та музичний центр, тому їх вартість не врахована була судом і не була відшкодована. Витрати на проведення усіх експертиз були покладені на енергопостачальну компанію.
Зверніть увагу на те, що енергопостачальна компанія буде також проводити перевірку Вашої електромережі на предмет належного її використання. Адже, якщо Ви користувалися електромережею не за призначенням, отже, порушували умови договору, то постачальник електроенергії не нестиме жодної відповідальності.
Таким чином, у разі перебоїв зі світлом - фіксуйте ці випадки, викликайте представника постачальника, складайте двосторонній акт, або фіксуйте перепади напруги на відео, адже у разі настання негативних наслідків - Ви зможете захистити себе, як споживача та власне майно.
antikorupts_yna-programa-p_dpri_mstva1.jpg
В ритмі сучасних реформ і намагання удосконалити суспільні відносини у державі, все більше інструментів та важелів утворюється для протидії корупційним проявам у державі. Прийняття Закону України «Про засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) на 2014-2017 роки» від 14.10.2014 № 1699- VІІ окреслило основні проблеми та варіанти їх вирішення з метою подолання корупції в державі. Однією з новел таких заходів є розробка підприємствами, установами та організаціями власних антикорупційних програм, нагляд за їх дотриманням та виконанням.
Законом України «Про запобігання корупції» передбачено, що юридичні особи повинні розробити та затвердити власні антикорупційні програми. З визначення, даного в законі антикорупційною програмою юридичної особи є комплекс правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції у діяльності юридичної особи.
Ст. 62 цього закону говорить про те, що в обов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками:
1) державних, комунальних підприємств, господарських товариств (у яких державна або комунальна частка перевищує 50 відсотків), де середньооблікова чисельність працюючих за звітний (фінансовий) рік перевищує п’ятдесят осіб, а обсяг валового доходу від реалізації продукції (робіт, послуг) за цей період перевищує сімдесят мільйонів гривень;
2) юридичних осіб, які є учасниками попередньої кваліфікації, учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель», якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.
Вимога, щодо наявності антикорупційної програми у юридичних осіб, учасників конкурсних торгів вступає в силу з 26 квітня цього року. Тобто у конкурсних пропозиціях, наданих замовнику для проведення конкурсних торгів необхідно мати власну антикорупційну програму та уповноваженого з виконання антикорупційної програми, що підтверджується відповідними документами.
Наявність антикорупційної програми передбачена і для замовників, котрі проводять процедури державних закупівель та відповідають вимогам, що стосуються середньооблікової чисельності працюючих за звітний (фінансовий) рік підприємства перевищує п’ятдесят осіб, а обсяг валового доходу від реалізації продукції (робіт, послуг) за цей період перевищує сімдесят мільйонів гривень.
Для відповідності вимогам чинного законодавства підприємства, що підпадають під вимоги чинного законодавства із запобігання корупції повинні розробити і затвердити антикорупційну програму. Разом з тим на такому підприємстві повинні бути розроблені окреме положення про уповноваженого з питань реалізації антикорупційної програми, внесені зміни до посадових інструкцій працівників, розроблено наказ про призначення уповноваженого та затвердження програми, тощо.
Ми надаємо послуги з розроблення антикорупційної програми, згідно вимог чинного законодавства, та розроблення усіх необхідних документів, що повинні затвердитись разом із програмою. Крім того, ми надаємо консультації, щодо затвердження, реалізації та виконання антикорупційної програми підприємством.
Звертайтесь, ми завжди раді Вам допомогти!
zemelna-d_lyanka.jpg
Відтепер громадяни, які отримували земельні ділянки безоплатно для ведення особистого підсобного господарства мають право на збільшення розмірів земельної ділянки. Про це говориться у постанові Верховного Суду України, який роз’яснив і закріпив у судовій практиці новий шлях вирішення цієї проблеми.
У постанові йде мова про розмежування понять «особисте підсобне господарство» і «особисте селянське господарство». Так, згідно положень Земельного кодексу України, кожен громадянин у порядку безкоштовної приватизації має право на отримання земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства у розмірі не більше 2 гектарів. По кожному виду використання земельних ділянок кожен громадянин має право на отримання по одній ділянці на окремий вид.
У Законі України «Про особисте селянське господарство» визначено, що громадяни, які отримали земельні ділянки для ведення особистого підсобного господарства у розмірі менше 2 гектарів мають право на збільшення цієї земельної ділянки, згідно діючих норм Земельного кодексу України.
Земельний кодекс України у редакції 1990 року мав поняття земельної ділянки для ведення особистого підсобного господарства, розмір якої був встановлений у розмірі не більше 0,6 гектара. Провівши аналіз законодавства України Верховний Суд прийняв рішення, на користь громадян, які отримували земельні ділянки для підсобного господарства.
Таким чином, громадяни України, які отримали безоплатно земельну ділянку для ведення особистого підсобного господарства у розмірі до 0,6 гектарів, згідно норм Земельного кодексу у редакції 1990 року мають право на збільшення своєї земельної ділянки до 2 гектарів у безоплатному порядку, визначеному чинним Земельним кодексом України.

Архив

«  
Июль 2015
  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31