Що робити, коли електроенергію постачають з перебоями або перепадами

elektroenerg_ya.jpg
Сьогодні надзвичайно актуальною є проблема підвищення тарифів за комунальні послуги, у тому числі і за електроенергію. Останні зимові місяці показали, що за здорожченням газу населення переходить на електричне опалення, що змушує споживати електроенергії більше, та і виходить це трохи дешевше, ніж опалювати газом. Але підвищення тарифів на електроенергію, на жаль, не означає підвищення якості її постачання.
Виникає питання, якщо збільшується вартість послуги, то чи має право споживач на покращення якості цієї послуги? - Безперечно!!! На сьогоднішній день не є дивним спостерігати, як ввечері електрична лампочка мигає, як на дискотеці, а побутові прилади не можуть нормально функціонувати без додаткового встановлення стабілізатора напруги. За що ж платимо?
Національна комісія з питань регулювання електроенергетики України у своєму листі № 3087/15 / 61-15 нагадала споживачам, якщо електроенергія, що постачається не відповідає якості, або параметрам, що встановлені у договорі з вини постачальника, то сам постачальник несе відповідальність перед споживачем і повинен сплатити йому штраф у розмірі 25% вартості такої електроенергії.
Але ж як стягнути з енергопостачальної компанії штраф на користь простого споживача?
Для початку варто детально вивчити умови договору про енергопостачання, там повинні бути чітко вказані показники чи параметри якості електроенергії, що постачається. Наприклад: параметри постачальної електроенергії становлять - 220 вольт, 4 ампери (я не електрик - навожу приблизні показники). Отже, під час припинення постачання електроенергії з вини постачальника, або постачання її з перебоями - це порушення умов договору і його потрібно ОБОВ’ЯЗКОВО зафіксувати!
Для фіксації порушення умов постачання електричної енергії необхідно викликати представника енергопостачальник і скласти двосторонній акт, про те, що електроенергія постачається за межами параметрів, встановлених у договорі. Погодьтесь, поки представник компанії приїде (якщо взагалі приїде), то електроенергія може постачатись нормально, або відновитись, якщо вимикалось постачання. Отже, викликати представника не дуже результативно, але що ж робити, коли порушення явні, а представник не їде? - Озбройтесь відеокамерою чи будь-яким пристроєм, що здатен знімати відео чи фото. Але це тільки при умові, якщо Ваш лічильник чи стабілізатор показує у режимі реального часу рівень напруги чи потужності електроенергії в мережі. Для цього можна викликати спеціаліста, який спеціальним сертифікованим приладом здійснить вимір та фіксацію цих перепадів. Вартість виклику такого спеціаліста суд покладе на постачальника електроенергії, якщо виноситиме позитивне для Вас рішення.
Якщо ж все таки, наслідки перепадів чи постачання електроенергії з перебоями дали про себе знати (а це може вилитись у псування побутової техніки, виводу її зі строю), то докази постачання неякісної електроенергії (акти, відео докази) стануть Вам у пригоді. У нашій практиці був випадок, коли споживач часто помічав, що електроенергія постачається з перепадами.
Один із таких випадків він зафіксував на телефон, на лічильнику електроенергії протягом 5 хвилин напруга у мережі змінювалась від 110 до 370 Вольт. Внаслідок цього у нього зіпсувався холодильник, телевізор, музичний центр та мікрохвильова піч. Ми залучили спеціаліста, який надав висновок, що ці прилади вийшли зі строю внаслідок перепаду напруги. З цими доказами ми звернулися до суду з позовом про відшкодування збитків, завданих неякісним постачанням електроенергії та відшкодуванням моральної шкоди. Енергопостачальна компанія довго затягувала процес, надаючи клопотання про проведення всіляких експертиз. У результаті ми домоглися відшкодування 13 000 грн. та 5 000 грн. моральної шкоди.
Варто звернути увагу на те, що, якщо прилади були зіпсовані, то для відшкодування їх вартості необхідно мати технічну документацію на ці прилади, а також встановити вартість цих приладів на момент псування. У споживача не було документів на холодильник та музичний центр, тому їх вартість не врахована була судом і не була відшкодована. Витрати на проведення усіх експертиз були покладені на енергопостачальну компанію.
Зверніть увагу на те, що енергопостачальна компанія буде також проводити перевірку Вашої електромережі на предмет належного її використання. Адже, якщо Ви користувалися електромережею не за призначенням, отже, порушували умови договору, то постачальник електроенергії не нестиме жодної відповідальності.
Таким чином, у разі перебоїв зі світлом - фіксуйте ці випадки, викликайте представника постачальника, складайте двосторонній акт, або фіксуйте перепади напруги на відео, адже у разі настання негативних наслідків - Ви зможете захистити себе, як споживача та власне майно.
Еще записи
Вилучення земельної ділянки для ведення садівництва як перший крок її приватизації
В процесі реалізації конституційного права на землю громадянам нерідко доводиться ...
Пам’ятка. Які документи потрібні для приватизації.
З 90-х і до сьогодні, актуальним для громадян України залишається запитання приватизації ...
Встановлення факту народження дитини на тимчасово окупованій території України
Збройний конфлікт в Україні на територіях Донецької та Луганської областей триває ...
Возврат или обмен товара, приобретенного в интернет-магазине
Каждый из нас хотя бы раз заказывал товар в интернет-магазине и не всегда в полной мере ...