Як і за що нові поліцейські можуть штрафувати водіїв

pol_ts_ya.jpg
Чимало ажіотажу останнім часом поширюється навколо питання пере форматування міліції в національну поліцію. Недопрацьовані нормативні акти, які потребують заміни новими чи внесення до них змін створюють ряд правових колізій з питань діяльності поліцейських, що можуть створити небезпеку для дотримання правопорядку в державі. Проте уряд і законодавці не сидять склавши руки і поступово починають врегульовувати питання діяльності поліцейських.
Створені підрозділи патрульної поліції у найбільших містах України викликали подив та, навіть, сміх у пересічних громадян, адже приступаючи до виконання своїх обов’язків нові патрульні поліцейські не мали жодних правових підстав виконувати ті функції, які на них були покладені. Проте, 7 листопада цього року став днем народження нової поліції з набуттям чинності Закону України «Про національну поліцію».
Проїжджаючи частенько по автодорозі Київ-Чоп можна зустріти кілька поліцейських кортежів, котрі патрулюють порядок дорожнього руху на цій ділянці. Присутність цих поліцейських у деяких водіїв викликає насторогу, у деяких - здивування, адже їм не відомо як себе вести у разі зупинки поліцейськими та не відомо які права та обов’язки на них покладені. Відповідь на це питання стала відомою 13 листопада 2015 року.
Саме з цієї дати набрав чинності наказ Міністерства внутрішніх справ «Про затвердження Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі» від 07.11.2015 № 1395, який визначив коло повноважень патрульної поліції у сфері регулювання дорожнього руху.
Отже, патрульна поліція тепер виконує функції, притаманні ДАІ. Зокрема у питанні нагляду за дотриманням порядку дорожнього руху патрульні поліцейські мають право фіксувати порушення правил дорожнього руху та притягувати винних до відповідальності шляхом винесення постанови та складання протоколу про адміністративне правопорушення.
1) постанова про адміністративне правопорушення виноситься за вчинення порушень:
- перевищення нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах автомобіля;
- керування несправним, переобладнаним, незареєстрованим в установленому порядку транспортним засобом, без використання ременів безпеки та мотошоломів;
- порушення правил використання номерних знаків;
- порушення правил перевезення пасажирів;
- перевищення швидкості руху більш ніж на 20 км/год., порушення правил переїзду перехресть, проїзд на заборонені сигнали світлофора чи регулювальника;
- порушення правил переїзду залізничних переїздів;
- ненадання транспорту на законну вимогу поліцейському чи медичному працівнику;
- керування транспортним засобом без документів або без надання таких документів на вимогу поліцейського;
- порушення правил дорожнього руху пішоходами, велосипедистами, погоничами тварин, особами, що керують гужовим транспортом;
- випуск на лінію транспортних засобів, які не відповідають стандартам та вимогам законів;
- допуск до керування транспортним засобом водіїв у стані алкогольного, наркотичного сп’яніння або під дією седативних препаратів;
- порушення правил перевезення небезпечних вантажів;
- порушення правил утримання автомобільних доріг, вулиць, тощо;
- порушення режиму праці і відпочинку водіїв.
У разі вчинення таких правопорушень особами віком від 16 до 18 років, поліцейські складають протокол про адміністративне правопорушення.
Оплата штрафу на підставі складеної постанови може здійснюватись на місці шляхом безготівкової оплати, про що платнику відразу отримує квитанцію.
2) протокол про вчинення адміністративного правопорушення складається поліцейським у разі:
- повторного протягом року виявлення перевищення нормативів вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах автомобіля;
- перевищення швидкості руху більш ніж на 50 км/год., порушення правил переїзду перехресть, проїзд на заборонені сигнали світлофора чи регулювальника, що спричинило аварійну обстановку;
- порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, автодоріг, іншого майна;
- невиконання вимог поліцейських про зупинку транспортного засобу;
- залишення місця ДТП;
- порушення вимог щодо користування спец сигналами;
- порушення правил дорожнього руху пішоходами, велосипедистами, погоничами тварин, особами, що керують гужовим транспортом, що спричинило аварійну ситуацію;
- порушення порядку видачі документів про технічну справність транспортного засобу, спеціального державного знака, державного зразка про укладання договору страхування цивільно-правової відповідальності;
- керування транспортним засобом водіїв у стані алкогольного, наркотичного сп’яніння або під дією седативних препаратів;
- пошкодження автодоріг, вулиць, дорожніх споруд, залізничних переїздів, створення перешкоди для руху;
- порушення правил утримання автомобільних доріг, вулиць, тощо;
- невиконання законних вимог посадовими особами поліції.
Крім того, 13 листопада 2015 року набрав чинності спільний наказ Міністерства внутрішніх справ та Міністерства охорони здоров’я «Про затвердження Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції» від 09.11.2015 р. № 1452/735. Цим наказом визначено порядок перевірки водіїв на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.
Згідно цього наказу огляд на сп’яніння може проводитись:
- поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом (далі - спеціальні технічні засоби);
- лікарем закладу охорони здоров'я (у сільській місцевості за відсутності лікаря - фельдшером фельдшерсько-акушерського пункту, який пройшов спеціальну підготовку).
Визначити стан алкогольного сп’яніння поліцейський може за наступними ознаками:
- запах алкоголю з порожнини рота;
- порушення координації рухів;
- порушення мови;
- виражене тремтіння пальців рук;
- різка зміна забарвлення шкірного покриву обличчя;
- поведінка, що не відповідає обстановці.
Ознаками наркотичного чи іншого сп'яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, є:
- наявність однієї чи декількох ознак стану алкогольного сп'яніння (крім запаху алкоголю з порожнини рота);
- звужені чи дуже розширені зіниці, які не реагують на світло;
- сповільненість або навпаки підвищена жвавість чи рухливість ходи, мови;
- почервоніння обличчя або неприродна блідість.
Варто звернути увагу водіїв, що згідно положень Закону України «Про національну поліцію», державна автомобільна інспекція діятиме в структурі поліції до 31 грудня 2016 року, отже зупинятись доведеться, як на вимогу людини у формі патрульного поліцейського, так і на вимогу людини у формі ДАІ.
Еще записи
Вилучення земельної ділянки для ведення садівництва як перший крок її приватизації
В процесі реалізації конституційного права на землю громадянам нерідко доводиться ...
Пам’ятка. Які документи потрібні для приватизації.
З 90-х і до сьогодні, актуальним для громадян України залишається запитання приватизації ...
Встановлення факту народження дитини на тимчасово окупованій території України
Збройний конфлікт в Україні на територіях Донецької та Луганської областей триває ...
Возврат или обмен товара, приобретенного в интернет-магазине
Каждый из нас хотя бы раз заказывал товар в интернет-магазине и не всегда в полной мере ...