Чи потрібно власникам будинків і квартир, які здають їх в оренду подавати декларацію

11_22.jpg
Нерухомість - один із видів пасивного доходу, який дозволяє без будь-яких зусиль отримувати постійний дохід. Майже у кожній з попередніх статей ми наголошуємо на необхідності документального оформлення будь-яких правовідносин, задля забезпечення ваших прав та обов’язків. Сьогодні ж ми розповімо про те, чи потрібно, уклавши договір оренди нерухомості подавати декларацію про доходи.
Перш ніж відповісти на це питання слід визначити, що відповідно до підпункту «є» пункту 176.1 статті 176 Податкового кодексу України (далі ПК України) (в редакції, що діяла до 01.01.2016р. - ця редакція застосовується, адже у 2016 році декларуються доходи, що були отримані у 2015 році) платники податків зобов’язані подавати податкову декларацію за результатами податкового (звітного) року у строки, передбачені цим Кодексом для платників податку на доходи фізичних осіб, якщо протягом такого податкового (звітного) року оподатковувані доходи нараховувалися (виплачувалися, надавалися) у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, платнику податку у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами одночасно двома або більше податковими агентами і при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує сто двадцять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (у 2015 р. – 146160 грн.).
Отже, умов для подання декларації про доходи у цьому році за минулий 2015-й є кілька:
- дохід, отриманий внаслідок трудовий відносин (заробітна плата, компенсації тощо);
- дохід, отриманий за цивільно-правовими договорами (оренда, надання послуг, купівля-продаж тощо);
- сума доходу перевищує сто двадцять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (у 2015 р. – 146160 грн.).
Якщо всі ці умови наявні - декларацію необхідно подавати до податкових органів. Варто зазначити, що цивільно-правові договори можуть бути укладені як в усній, так і у письмовій формі. Для визначення конкретної суми договору необхідно будь-яке підтвердження (чек, квитанція, акт приймання-передачі виконаних робіт, наданих послуг, товарів). Що стосується договору оренди - підтвердженням суми договору, отже і суми доходу, що отримував орендодавець - це письмовий договір оренди.
Укладання договору оренди у письмовій формі - це не лише документ, що підтвердить суму доходу, одержаного орендодавцем, це і захист ваших прав і вашого майна від недобросовісних орендарів. Зверніть увагу, якщо ви здаєте в оренду будинок чи квартиру по договору, то податковим агентом буде орендар. Це означає, що у суму оренди, що сплачується щомісяця одразу включається сума податку, яка повинна сплачуватись уже орендодавцем до бюджету. Відповідно до абз. «а» п.п. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 ПК України такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету в строки, встановлені ПК України для квартального звітного (податкового) періоду, а саме: протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу, сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов'язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації.
Отже, якщо ви протягом 2015 року отримували заробітну плату і одночасно отримували дохід від оренди нерухомості, який в сумі не перевищує 146160 грн., то ви не зобов’язані подавати декларацію про майно і доходи, проте сплачувати податок на доходи ви зобов’язані.
Роз’яснення, щодо подання такої декларації викладені у листі ГУ ДФС у м. Києві від 15.03.2016 № 2047/К/26-15-13-04-14, який оприлюднено на офіційному сайті.

Еще записи
Верховенство Права или Верховенство Закона
В этой статье, я хочу поделиться с Вами мыслями о честности нашого правосудия. Правосудие ...
Что делать если Вашу квартиру затопили соседи сверху?
В каждом доме, в каждой квартире, мы постоянно сталкиваемся с авариями в трубах, которые ...
Чи можливо зареєструвати право власності за особою, яка вже померла?
Право на спадщину – це невід’ ємне право кожного громадянина, яке однак виникає внаслідок ...
Що робити, коли у документах спадкодавця помилка?
Нерідко спадкоємці стикаються з тим, коли від певного юридичного факту залежить ...